Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu internetowego Urzędu m.st. Warszawy

Wstęp Deklaracji

Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Urzędu m.st. Warszawy - karta.um.warszawa.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2014-01-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-04

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
  2. część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
  3. niektóre filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  4. część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  5. na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
  6. na niektórych stronach elementy wejściowe nie posiadają określonego przeznaczenia,
  7. do zaznaczania niektórych treści użyto jedynie wyróżnienia kolorem,
  8. niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki,
  9. brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
  10. niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej,
  11. niektóre elementy tekstowe przedstawiono w formie grafiki,
  12. na niektórych stronach brak możliwości zatrzymania lub ukrycia animowanych części interfejsu.

Wyłączenia:

  1. mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  2. filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Data aktualizacji deklaracji dostępności: 2024-03-08. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Katarzyna Szewczyk, tel. 22 443 34 58, adres poczty elektronicznej katarzyna.szewczyk@um.warszawa.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

[Poniższy opis dostępności nie zawiera osobistych opinii na temat zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ale jego celem jest dokładne opisanie dostępności oraz udogodnień]

Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego

Siedziby Urzędu m.st. Warszawy:

Siedziba główna Urzędu m.st. Warszawy, pl. Bankowy 3/5;
Dojście/dojazd:Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu Metro Ratusz Arsenał 01, 02, 03, 04, 09, 10, Plac Bankowy 01, 03, 04, 07, 08, Kino Femina 01, 05, 06, 09, 10;
Miejsca parkingowe dla Osób z Niepełnosprawnością;
Wejście dostępne: Wejście C – Skrzydło Zachodnie (Wejście główne);
Obsługa mieszkańca odbywa się w holu głównym, po prawej stronie, do punktu kancelaryjnego prowadzą schody wyposażone w podnośnik;
Dostosowanie budynku:Winda; Podnośnik; Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: na parterze w budynku, w wejściu C, B i F;
Miejsce uzyskania informacji dodatkowych: pracownik ochrony – kontrola wejścia do budynku.
Informacje o dostępności architektonicznej pozostałych budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz Urzędów Dzielnic można znaleźć na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-budynkow.